2021. április 17., szombat

„ Mindent elrendeztem... és ti szépen belesétáltatok a csapdámba...” – Robert Thomas : Nyolc Nő, a Jászai Színház előadásában

 

Mostanában kezdek rájönni, hogy tulajdonképpen hiányozni fog az online színház.... Egy pár hónapja meg még egyenesen rosszul voltam tőle. Aztán valahogy szépen lassan ez megváltozott. Általa új színházakba jutottam el, eddigi ismeretlen előadásokat, általam sosem látott színészeket láttam, és ez kétségkívül új élményeket és még nagyobb szerelmet ébresztett bennem a színház iránt. A Jászai Mari Színházról ugyan már hallottam korábban, de valahogy mégsem jutottam el, ám online itt volt a lehetőség, két kattintás a jegyvétel és lám, ott voltam a tatbányai színház nézőterén, még ha csak képzeletben is...

A történet egy világtól elzárt, francia hegyi kastélyban játszódik, ahol együtt él egy nagymama, egy anya, egy nagynéni, egy sógornő, két lánygyerek és két alkalmazott. Nyolc nő. És persze a férfi, aki férj, apa és szerető is egyben. Ő az, aki megbolygatja a ház életét. Karácsony reggelén ugyanis nem kell fel. Mikor kérése ellenére bemennek a szobájába, hogy felkeltsék azt látják csak, hogy a férfi hátából egy kés áll ki. Adott tehát nyolc lehetséges gyilkos és egy hulla. A nők nyomozásba kezd, ám közben számtalan titokról hull le a lepel. A bűnjelek pedig egyre csak szaporodnak: először csak egy elvágott telefonzsinór, majd két elnémított kutya, betömött lyukak és persze a pisztoly, ami , ha előkerül, akkor annak rendje és módja szerint el is dördül. De vajon ki a gyilkos, és lesz-e több áldozat? Adott tehát egy népszerű szerző, aki még a nálánál is ismertebb Agatha Christie tanítványa. És adott egy olyan darab is, ami bűnügyi krimi és vígjáték is egyben. Hát nem izgalmas?

A nyolc nőt  Csarnóy Zsuzsa (Gaby), Szabó Emília (Suzon), Pilnay Sára (Catharine), Egri Kati (Mamy), Kovács Vanda (Augustine néni), Major Melinda (Pierette), Egri Márta (Madame Chanel) és nem utolsó sorban Bakonyi Csilla (Louise) alakította.

A nyolc színésznő mindegyike szinte végig jelen volt, néhányuk ugyan egy nagyon rövid időre el-eltűnt, de az az előadás hosszához képest elenyésző. Bevallom eleinte féltem is, hogy mihez kezdek majd magammal a közel két és fél óra alatt, de aztán kettőt pislogtam és már el is szaladt ez az idő.

Nyolc nő. Nyolc különböző jellemrajz. Nyolc fantasztikus, és nagyon-nagyon tehetséges színésznő, akik közül nagyon nehéz lenne bárkit kiemelni, sőt én nem is nagyon tudnék, már csak azért sem, mert tényleg mindannyian más és már színt hoztak az előadásba, máshogy nyúltak a karaktereikhez, de az összhatást nézve pont ezért lett ez ilyen zseniális előadás, amilyen. Hiszen láthatóan nem csak külön-külön voltak jók, hanem megvolt köztük az az összhang is, ami hitelessé tette a nézők számára azt, hogy ők valóban egy család. Egy hangos, sokat veszekedő család, ahol mindenkinek megvan a véleménye egymásról. És ez a fontos szerintem, hogy az hihető legyen, hogy valóságnak látszódjon . És ez megvolt, nagyon is!

Összességében szerintem ez az előadás az online színházi élményeim egyik csúcspontja volt. Egyszerűen csodálatos volt a rendezés, ami Guelmino Sándor keze munkáját dicsére és a nyolc színésznő is ragyogott a szerepében. Épp az előbb felsoroltak miatt is, én személy szerint nagyon – nagyon hálás vagyok azért, hogy a színház lehetővé tette, hogy online is meg lehessen nézni ezt az előadást, mivel így tényleg bárki számára elérhetővé vált ez az élmény. Köszönöm!

Aki élvezi a fordulatos darabokat annak nagyon ajánlom a Nyolc nőt. Mint mondtam, én tartottam attól, hogy a 140 perc kicsit hosszú, de nem volt az, mert nem volt üres járat, hanem végig nagyon gördülékeny volt a történet és csakugyan nem lehetett megmondani azt sem, hogy a nyolc nő közül ki volt a gyilkos, hisz indítéka mindenkinek volt... Nem is kevés...

A darabot Vinkó József fordította le a színház számára.
Bemutató : 2017 április 8.
fotók: Jászai Mari Színház, facebook oldala / jegy.hu

További tartalmakért  keresd a Nézőtéren innen és túl blogot a  FACEBOOK, illetve Instagram felületeken!

Facebook  II Instagram


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Egy kislány élete a ’80-as évekbeli Magyarországon – Ajánló a Vera című előadáshoz

  A kis játszóhelyek, így a Thália Színház Arizóna Stúdiója is lehetőséget ad arra, hogy a közönséget és a színészeket a szó szoros és átvit...