A 10+1 kérdés sorozatban színészeket kérdezek az első emlékükről, legemlékezetesebb bakijukról és sok más olyan dologról, amik mindig is érdekeltek minket, de sose volt lehetőségünk megkérdezni. Most azonban lehullik a lepel ezekről a sokszor elhallgatott kulisszatitkokról, hogy megismerhessünk kedvenceinket egy kicsit másik oldalról, a nézőtér túlfeléről is... Ezúttal Fellinger Domonkosnak tettem fel azt a bizonyos 10+1 kérdést...
1.) Mi
az első színházi emléked?
Első releváns emlékem a Vígszínházban a Padlás,
amiben Kaszás Attila játszotta a Rádióst. Karizmája, tehetsége egyszerűen
elvarázsolt.
2.) Mikor
határoztad el azt, hogy a színész leszel?
Dráma tagozatos gimnáziumba jártam, mégis
valahogy érettségi után tudatosodott és konkretizálódott az, hogy színészet
felé szeretnék orientálódni. Fel is tettem mindent egy lapra, és óriási akarat
erővel, küzdéssel, és szenvedéllyel belevágtam.
3.) Mi
volt a legjobb tanács, amit a pályafutásod alatt kaptál?
,,Be kell menni a dzsungelbe, és élve kell kijönni!’’ - mesterem
Babarczy László sokat mondta. Véleményem szerint magába foglalja a bátorságot
és a kockáztatást, a szenvedélyt, a szorgalmat és alázatot, amik
nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy az ember konstans kilépjen a komfortzónájából.
4. ) Volt olyan
szereped, ami érzelmileg megviselt?
Nagyon sok ilyen volt a közel 60 szerepből,
amit eddig eljátszottam, nem tudok semmit kiemelni. Azt viszont mindig szem
előtt kell tartani: hogy ez csak JÁTÉK! Ha véget ér az előadás, tudatosan át
kell kapcsolni egy másik csatornára, és élni kell az életed.
Macbet c. előadás a Móricz Zsigmond Színház ( fotó : Juhász Éva) |
Rengeteg minden. Például, ha nyomkodják
a nézők a telefont…. Nehéz…Mindent látunk és érzékelünk a színpadon, mégis meg
kell tanulni, hogy nem zökkenhetsz ki. Mert lehet, hogy elvesztesz sok embert,
de sok ember viszont veled együtt lélegzik. Éppen ezért az az etikus, ha mindig
100%-osan megpróbálod oda tenni magad. Ez benne a kihívás, hogy felkeltsd az
érdeklődést, és behúzd azokat is, akiknek adott esetben nem tetszik az előadás.
6.)Emlékszel még mi volt a legemlékezetesebb színházi bakid?
Még főiskolás koromban, egy rosszul sikerült kellékhasználat, hatalmas sokkot okozott. Itt tanultam meg, hogy az agynak és koncentrációnak mindig ott kell lennie, sohasem viheti el az embert a hév:)
7.) Mivel foglalkoznál szívesen a színészeten túl?Finito.c előadás a Veres1 Színházban |
Akkor izgulok a legjobban, mégis
feltölt. Ambivalens érzés. De ahogy öregszem ez egyre inkább letisztul bennem,
már inkább az öröm van bennem, mint a para.
9.) Szerinted mi a szakmád legnagyobb
nehézsége?
Egyértelműen a kiszolgáltatottság, de aki erre a pályára megy, ezzel tisztában kell lennie. Nekem is sok időbe telt, hogy megtanultam bátor lenni, és adott esetben nemet mondani, bármennyire is nehéz. Ezt tudatosan építeni kell, és az embernek ki kell állnia magáért (amúgy is) különben tisztelet a kivételnek, de kihasználna és hülyének néznek. Aminek ugyebár az is lehet hozadéka, hogy olyan mélyen sérülsz, hogy elmegy a kedved az egésztől. Na, itt jön az mennyire akarod, mennyire állsz bele, és ventilálod ki magadból, mit gondolsz.
10.) És mi az, ami miatt érdemes
estéről-estére színpadra állni?
Azért, hogy talán a világ jobb hely
lehessen. Nincsenek illúzióim. Egy előadás, nem változtatja meg a világot, de
ha már felpiszkál, diskurzust és érzelmet generál , akkor már nyertünk. Ha
valaki picit is elgondolkodik és ráeszmél, hogyan működtethetném jobban ezt es
azt a saját életemben, az meg már diadal.
+ 1 Kitől kérdeznél és mit?
Bercsényi Pétertől kérdezem, hogy milyen
tapasztalat volt számára Angliai nyolc hónap, és miben tett hozzá az életéhez?
Az interjúból idézni vagy azt teljes egészében felhasználni engedélyköteles!
Gratulálok, és a jövőben is sok sikert kívánok. Vágyaid teljesüljenek.
VálaszTörlés